zondag 14 augustus 2011

Webasto zonnedak voor je Dacia

Foto’s en tekst: Tjeerd

Naar aanleiding van deze oproep op Daciast van Webasto heb ik Tjeerd een hint gegeven om zich aan te melden voor de montage van een gratis zonnedak in zijn Dacia Logan Sedan.

Er zijn in Nederland niet bijster veel Sedans verkocht, dus de kans dat Tjeerd de gelukkige zou zijn was groot en inderdaad Tjeerd werd uitgekozen.

Op 16 mei was het zover bij Webasto in Kampen is het zonnedak in de Dacia Logan Sedan geplaatst.

Dacia zonnedak 11

Hier het verslag en de foto’s van Tjeerd (klik op de foto’s om ze te vergroten).

Hallo Herke,

Maandag 16 mei was het dan zover, om 13.00 uur werd ik verwacht bij Webasto in Kampen.

Was er mooi op tijd en kreeg meteen koffie en werd welkom geheten door Cees Numan (Application Development Sunroofs) even gebabbeld (sympathieke vent) en toen de Dacia naar binnen.

Dacia zonnedak 01

Dacia zonnedak 02

Cees doet zelf de inbouw en ik mag erbij zijn en kon hem zelfs af en toe wat gereedschap aangeven en zo.

Dacia zonnedak 03

Dacia zonnedak 04

Na een hoop gemeet, passen en kijken (dit is een proef inbouw voor Renault in Slovenië ) besluit Cees dat het zonnedak Hollandia 100 er in komt .

Dacia zonnedak 05

Dacia zonnedak 06

Dan word er gezaagd en ja nu kunnen we niet meer terug maar ook dat gaat goed en na 3 uurtjes werk is de Dacia klaar en ik ben er zeer tevreden over en nog meer, nu ik me realiseer dat ik in de eerste Dacia Logan Sedan met zonnedak rijd.

Dacia zonnedak 07

Dacia zonnedak 08

Na afscheid te hebben genomen ben ik tevreden naar huis gereden en ondanks de regen met het zonnedak open, heb hem er natuurlijk niet voor niets er in zitten.

Dacia zonnedak 09

Dacia zonnedak 10

En over Webasto een mooi, vriendelijk en schoon bedrijf ik kan het iedereen aanraden.

Groeten, Tjeerd

Dacia zonnedak 12

Deze Webasto zonnedaken kunnen ook in de Dacia Sandero en de Dacia Duster worden geplaatst.

Over een mogelijkheid om zonnedaken in de Dacia Logan MCV te plaatsen wordt nog nagedacht.

Dacia zonnedak 13

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier en alles over tuning Hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten